Fotoshoot

Fietsen verandert levens

Deelnemers

De Fietsschool leert mensen fietsen en biedt deelnemers een totaalpakket van opleiding, coaching rond fietsbezit en community building.

Na de fietslessen kunnen ze zich zelfstandig en in volle vrijheid verplaatsen. Ze geraken vlotter op het werk en in de les, ze kunnen samen met hun kinderen fietsen naar hobby’s of ontspannen in het park én ze voelen zich gezonder dan voordien.

Fietslesgevers

De Fietsschool leidt vrijwilligers en freelancers op tot volwaardige fietslesgevers.

Met een opleiding ‘fietsles geven, hoe doe je dat?’, een vervolgopleiding ‘fietsen op straat met beginnende fietsers’, een korte inleiding EHBO en intervisiemomenten, helpen ze mensen in het zadel.

vrijwilligers op fiets

Lokale overheden

De Fietsschool is dé partner van lokale overheden in de aanpak van vervoersarmoede.
Voor mensen in vervoersarmoede is het natuurlijk ook niet gemakkelijk om op de fietslessen van De Fietsschool te geraken. Daarom is het cruciaal dat fietslessen lokaal worden georganiseerd, op een locatie die te voet of met het openbaar vervoer makkelijk te bereiken is. Een stevige lokale partnerwerking zorgt voor een duurzaam fietsinitiatief met impact.

Tielt Winge2

Meer info over De Fietsschool

In hoeveel gemeenten is De Fietsschool actief?Waarom zijn fietslessen nodig? Wat is de sociale impact van fietslessen? Hoe ervaren de deelnemers dat? Wat is vervoersarmoede?

Nieuws van De Fietsschool

Bekijk alle nieuwsartikels

Waar kan je ons nog vinden?