Nieuws

Alle laatste Fietsschool-nieuwtjes, voor jou op een rij gezet. Heb je zelf iets geweldigs te melden? Laat het ons weten!

Oostende breidt aantal fietslessen fors uit

15 juni, 2023

Oostende wil zoveel mogelijk Oostendenaars op de fiets krijgen. Daarom breidt ze haar aanbod aan fietslessen fors uit. In 2023 zullen er geen 20 maar wel 180 mensen fietslessen kunnen volgen. De inschrijvingen voor die lessen zijn nu open.

Staatssecretaris de Moor leert asielzoekers in Arendonk fietsen

31 mei, 2023

In de aanloop naar de Internationale Dag van de Fiets op 3 juni springt ook Staatssecretaris voor asiel en migratie, Nicole de Moor, op haar fiets. In het opvangcentrum van Arendonk bezocht ze een pilootproject van BE CYCLE, dat asielzoekers in opvangcentra leert fietsen.

Word vrijwilliger en leer volwassenen in Vlaams-Brabant fietsen

27 maart, 2023

Fietsen verandert levens. Het geeft mensen bewegingsvrijheid en levensvreugde. Toch zijn er in Vlaams-Brabant nog heel wat volwassenen die niet kunnen fietsen. Daarom is De Fietsschool op zoek naar enthousiaste vrijwilligers om fietsles te geven. Zin in? Tijdens een online infomoment op 11 mei ontdek je hoe ook jij vrijwilliger kan worden.

Doe een velo cadeau

06 december, 2022

Op zoek naar een cadeautip voor de feestdagen? Dit eindejaar zamelt De Fietsschool centjes in om mensen met een beperkt budget een eigen fiets te schenken. Met jouw gift help je iemand van De Fietsschool niet alleen aan een degelijke fiets maar doe je haar ook kostbare bewegingsvrijheid en levensvreugde cadeau. Doe dit jaar dus een velo cadeau! En vergeet onze actie niet te delen met iedereen die het horen wil.

Zet samen met ons Iedereen op de Fiets!

10 november, 2022

Samen met een aantal fijne partners (Avansa, SAAMO, Beweging.net, Herwin, ... ) maken we van Iedereen Op De Fiets een Fietsdeal in De Grote Versnelling. Kom alles te weten over het lerend netwerk, kom naar onze inspiratiesessies en vooral zet je mee op kop van het peloton!

Conferentie Vrouwen op de fiets! Wij waren erbij.

27 september, 2022

Op 21 september organiseerde het departement Mobiliteit van de federale overheid een boeiende conferentie over vrouwen op de fiets in Belgiƫ.

En De Fietsschool was erbij. Ahja natuurlijk, want meer vrouwen op de fiets, daar werken wij elke dag aan!

De Fietsschool en Decathlon worden partners!

22 maart, 2022

Wist je dat er 326.000 huishoudens in Vlaanderen geen toegang hebben tot een kwalitatieve fiets? Da's veel. Ook kunnen fietsen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Dat vinden ze ook bij Decathlon.