Communicatie en promotie

Bij een fietsinitiatief komt heel wat communicatie kijken. Zowel richting deelnemers, partners als vrijwilligers. Besteed daar aandacht aan en maak jouw lesaanbod algemeen bekend.

Communicatiedoelen en -kanalen

Artikel

Communiceren doe je niet zomaar. Gebruik de juiste communicatiekanalen om al jouw communicatiedoelen te bereiken.

Flyer Rekrutering Deelnemers

Voorbeeld

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een wervende flyer om deelnemers aan te trekken voor je lessen.

Infobrief Deelnemers

Voorbeeld

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een heldere brief om deelnemers te informeren over de lessen.

Algemene brochure

Download

Licht de aanpak van De Fietsschool toe aan partners en stakeholders. Gebruik onze algemene brochure als handvat.

Promofilmpjes

Download

Beelden vertellen vaak meer dan woorden. Maak mensen warm voor jouw fietslessen met behulp van onze promofilmpjes. Of maak zelf filmpjes om de impact van jouw fietsschool in beeld te brengen.

Huisstijl en logo's

Download

Creƫer brieven, flyers en affiches om jouw fietslessen te promoten. Gebruik hiervoor de huisstijl van De Fietsschool.

Of bekijk andere onderwerpen

Wegcode voor fietsers

Vrijwilligers

Vrijwilligers doen jouw fietsinitiatief draaien. Hoe rekruteer je hen? Hoe onthaal en omkader je hen? En welke taken kunnen zij allemaal opnemen? Dat ontdek je hier.

Een eigen fiets: kopen, huren of delen

Om het fietsen na de lessen niet te verleren, hebben deelnemers natuurlijk een eigen fiets nodig. Die kunnen ze kopen, huren of delen. En jij kan hen daarbij helpen.

Heb je vragen? Zoek je concrete informatie?

Contacteer ons, we bekijken graag of we nog specifiekere antwoorden kunnen formuleren op je vragen.

Heb je nog geen Premium account?

Om steden, gemeenten en organisaties te ondersteunen in hun missie om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen, biedt De Fietsschool ondersteuning aan, bijvoorbeeld via onze online kennisbank vol informatie, inspiratie en handige tips voor initiatiefnemers.