Doe een velo cadeau

Op zoek naar een cadeautip voor de feestdagen? Dit eindejaar zamelt De Fietsschool centjes in om mensen met een beperkt budget een eigen fiets te schenken. Met jouw gift help je iemand van De Fietsschool niet alleen aan een degelijke fiets maar doe je haar ook kostbare bewegingsvrijheid en levensvreugde cadeau. Doe dit jaar dus een velo cadeau! En vergeet onze actie niet te delen met iedereen die het horen wil.

Viviane 211123

Ik doe een velo cadeau

€5? €20? Of een hele fiets voor €150? Jij kiest zelf hoeveel solidariteit en warmte je de wereld in stuurt. Schrijf jouw gift over op rekening BE55 8939 4413 7744 met vermelding 'Velo cadeau’. Voor €150 schenk je een volledige fiets aan iemand die 'm heel hard nodig heeft. Maar ook met minder kunnen we levens veranderen. Dus schenk je liever een ander bedrag, dan zijn we daar even blij mee. Elke euro telt!

Wat als je niet geraakt waar je moet geraken?

Voor ongeveer 200.000 mensen in Vlaanderen is vervoersarmoede dagelijkse kost. Door een gebrek aan financiële middelen of een eigen vervoersmiddel, geraken ze niet waar ze moeten geraken. Heel wat activiteiten die wij als vanzelfsprekend beschouwen, worden dan een hele opgave. Zonder eigen fiets of auto is het bijvoorbeeld moeilijk om kinderen naar school te brengen, boodschappen te doen, vrienden te bezoeken of naar het werk te gaan. Vervoersarmoede zet een rem op bewegingsvrijheid en levensvreugde.

Gelukkig is fietsen relatief goedkoop en flexibel. Ideaal dus voor mensen met een beperkt budget. Om mensen letterlijk op weg te helpen, geeft De Fietsschool fietslessen aan volwassenen én zamelt ze dit eindejaar geld in om leerlingen die er zelf geen kunnen betalen, een eigen fiets te schenken. Schrijf je gift over op BE55 8939 4413 7744 met vermelding ‘Velo cadeau’.

Jaarlijks leren we maar liefst 600 volwassenen fietsen met De Fietsschool. Ons doel is om er actieve fietsers van te maken die elke dag opnieuw geraken waar ze moeten geraken. Een eigen fiets is dan onmisbaar.” - Hannelore Depypere, trainer bij De Fietsschool

Fietsschool c Julie Feyaerts

Merci!

We waarderen jouw gift enorm. Jouw bijdrage helpt ons om mensen zoals de immer lachende Aminata een degelijke fiets, bewegingsvrijheid en levensvreugde te geven. Zo is ze niet meer afhankelijk van andere mensen om te geraken waar ze wil geraken. Een eindejaarsgeschenk met impact!

Meer weten over De Fietsschool?

Wil je weten hoe De Fietsschool mensen in vervoersarmoede op weg helpt? Check dan de korte documentaire over De Fietsschool. Verhelderend én hartverwarmend!