Fietsscholen Vlaams-Brabant

Fietsen verandert levens. Het geeft mensen bewegingsvrijheid en levensvreugde. Toch zijn er in Vlaams-Brabant nog heel wat volwassenen die niet kunnen fietsen. Daarom is De Fietsschool op zoek naar enthousiaste vrijwilligers om fietsles te geven. En ook jij kan als vrijwilliger aan de slag!

C360 2016 03 19 11 16 08 735

Fietsles in Vlaams-Brabant

De fiets is een fantastisch vervoersmiddel. Flexibel, gezond én relatief goedkoop. Toch wonen er in Vlaams-Brabant heel wat volwassenen die niet, of niet goed, kunnen fietsen. Daarom organiseert De Fietsschool laagdrempelige fietslessen voor volwassenen.

Dankzij die fietslessen geraken mensen makkelijker op het werk en kunnen ze hun kinderen zelf naar school brengen. Zo zijn niet langer afhankelijk van het openbaar vervoer of van een dure wagen. Kortom: Kunnen fietsen geeft bewegingsvrijheid!

Logo vlaams brabant

Leer anderen fietsen. Word vrijwilliger bij De Fietsschool!

Leren fietsen is niet evident. Iedereen leert op een andere manier. Iedereen heeft andere drempels om te overwinnen. Daarom is werken op maat superbelangrijk. En dat kan alleen met straffe vrijwilligers! Heb jij een warm hart, een sterk sociaal engagement en een liefde voor de fiets? Wil jij anderen leren fietsen? Dan ben jij de persoon die we zoeken!

“Ik werd vrijwilliger bij De Fietsschool omdat ik besef hoe fantastisch het is om te kunnen fietsen. Gezond en milieuvriendelijk. Goedkoop. Maar vooral ook gewoon heel leuk. Van die voordelen moet iedereen kunnen genieten.” – Gerlinde uit Leuven

Fietsles4

In jouw buurt

We organiseren de fietslessen in samenwerking met verschillende Vlaams-Brabantse gemeenten. Als vrijwilliger kan jij de handen dus vlakbij huis uit de mouwen steken!

Volgende gemeenten doen mee:

Ben jij klaar om vrijwilliger te worden en anderen te leren fietsen? Klik dan op de gemeente waar je vrijwilliger wil worden en stuur hen een mailtje om aan te geven dat je interesse hebt.

Zoek je info over vrijwilligerswerk in een andere regio of gemeente? Stuur dan even een mailtje naar hannelore.depypere@mobiel21.be.