Fietsschool Balen

Ook in Balen startte de gemeente dit jaar met fietslessen voor volwassenen. Vrijetijdscentrum De Kruierie was trekker van het initiatief. Een winterse fietsleseditie met dappere nieuwe fietsers!

Knalstart in Balen

De gemeente Balen organiseerde eind 2021 - begin 2022 voor de eerste keer fietslessen voor volwassenen. En met succes!

13 deelnemers namen deel aan de lessenreeks en trotseerden vrieskou en regenbuien.

IMG 0402

Een enthousiaste lokale trekker, 4 straffe vrijwilligers en 2 stevige stagiaires ondersteunden onze lesgever in Balen en stippelden interessante leerroutes uit.

Onze lesgever legde de kneepjes van het vak uit aan de initiatiefnemer en de vrijwillige lesgevers. Hoe krijg je iemand op de trappers? Hoe leer je iemand draaien? Hoe begeleid je een beginnend fietser op straat?

IMG 0407

Het resultaat

10 deelnemers zijn klaar om zelfstandig op straat te fietsen. 3 deelnemers konden, onder andere door ziekte en quarantaines, niet voldoende deelnemen aan de lessen en kunnen nog niet zelfstandig fietsen op straat.

Schepen Wim Wouters deelde op 20 januari de fietsrapporten uit en kondigde aan dat de gemeente vol overtuiging verdergaat met de fietslessen.

IMG 0437

Meer weten?

Wil je meer weten over fietslessen in Balen? Wil je graag vrijwilliger worden bij Fietsschool Balen?

IMG 0479
Fietsles 1 1
IMG 0414
IMG 0422
IMG 0485

Dankjewel

Met de steun van d'Ieteren kon De Fietsschool extra coaching voorzien voor Fietsschool Balen.

Dieteren